אנרגיה ותשתיות | רכב ותחבורה
פתרון פשוט לפקקים מעלה אבק כבר 15 שנה — האם במשרד התחבורה יתעוררו?
מנכ"ל משרד התחבורה אמר כי יקדם את רעיון הרשויות המטרופוליניות, שייעל את התחבורה ■ ואולם המשרד הוא זה שתוקע את יישום הרפורמה במשך שנים

אסנת ניר,דהמרקר-14.09.20

עופר מלכה, מנכ"ל משרד התחבורה, הצהיר לפני כחודש כי הוא פועל לקדם סמכויות רבות יותר למטרופולינים: "הרעיון שלנו הוא לעבור לרשויות תחבורה מטרופוליניות, סוג הפעלה של תחבורה ציבורית שמצליח מאוד ברמת הגולן, בירושלים ובתל אביב", אמר המנכ"ל.

מלכה ציין זאת בהתייחס לטענה שעלתה נגד המשרד, בנוגע לכך שהמכרז למינוי ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לא דורש ניסיון בניהול בתחום. אך האם משרד התחבורה אכן יוותר על סמכויותיו? בהתבסס על ניסיון העבר — ככל הנראה לא.

מלכה הרחיב ואמר ל–TheMarker כי "כיום בירושלים יש צוות תכנון לתחבורה ציבורית, ויש את חברת מוריה שבנתה ופיתחה את רציף הרכבת הקלה — והדברים אכן נראים שם אחרת. אתה מקבל פחות תלונות במקומות שבהם הפיקוח הוא מבוזר יותר. מי שמכיר את הנושאים האלה על הצד הטוב ביותר הן הרשויות עצמן — שרואות את התמונה כולה. לכן, אנו שוקלים לשנות את הפרדיגמה של התחבורה הציבורית ולנסות להפריט אותה לרמה המטרופולינית".

להרחבה