חינוך
פערים בלמידה מרחוק
הכלכלנית הראשית באוצר: המשך הלמידה מרחוק יגדיל פערים חברתיים.
מדו"ח הכלכלנית עולה כי ל-15% מהתלמידים אין בבית מחשב וחיבור לאינטרנט כלל – רובם במגזר הערבי והחרדי | ההמלצה: "הקמת מערך תמיכה סדור שנותן מענה לצרכי הלמידה מרחוק" | עד אז מומלץ לגבות את הלמידה מרחוק בשיעורים פרונטליים

מאת דוד טברסקי,כלכליסט- עדכון אחרון: 29.06.2020, 6:33

המעבר ללמידה מרחוק במערכת החינוך עלול להרחיב באופן ניכר את הפערים בין תלמידים – כך עולה מדו"ח חדש של הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג. מהדו"ח שפורסם אתמול (ראשון), ומתבסס על סקרי הוצאות משקי הבית של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי 20% מהתלמידים בישראל מתגוררים במשקי בית ללא מחשב ול-27% אין בבית חיבור לאינטרנט. רק לרבע מהתלמידים בעשירון התחתון יש מחשב אחד במשק הבית, בעוד בעשירון העליון ישנם מעל לשלושה מחשבים לכל משק בית בממוצע – פער של מעל פי 10.

להרחבה